Ga naar de inhoud

Zakendoen met Duitsers: de mogelijkheden

Ervaar hoe goed het voelt: professioneel zakendoen met Duitsers!

De Duitse markt veroveren met je reiswebsite? Duitse bezoekers aantrekken voor een evenement of festival? Meer Duitse gasten verwelkomen? Doorgaans is de verwachting dat een Duitse vertaling van de website, brochure en menukaart voldoende is om je omzet te zien stijgen. Maar in de praktijk werkt dit vaak toch anders. Om het vertrouwen van de Duitse klant te winnen heb je meer nodig. Wie is je klant? Hoe bereik en overtuig je die? Wat wil je bereiken en hoe pak je dat aan? Waar begin je? Mijn advies is: begin bij het begin. Laat je informeren over de culturele achtergrond en bedrijfsstructuren, want je wilt immers professioneel zakendoen met Duitsers, om een succesvolle en duurzame relatie op te bouwen. Ook heb je een marktanalyse nodig om je doelgroep en andere belangrijke zaken in  kaart te brengen. Dan pas kun je denken aan het laten vertalen van je teksten naar het Duits. Vervolgens heb je een sparringpartner nodig die je ondersteunt bij het leggen van je eerste contacten met het Duitse bedrijfsleven. Hiervoor moet je wel iets weten over de Duitse mentaliteit, gewoontes en etiquette. Hoe zit het eigenlijk met de befaamde Duitse Pünktlichkeit? Hoe presenteert en netwerkt men in Duitsland? Wat zijn de valkuilen? Waarmee maakt men indruk? Wat je nodig hebt is essentiële informatie uit eerste hand, over hoe precies om te gaan met je Duitse klant of potentiële zakenrelatie, voor een vliegende start op de Duitse markt. Maak daarom nu een afspraak met creNative